ΣΥΜΕΛΑ ΜΕΛΕΤΛΙΔΟΥ

Σεπτεμβρίου 12, 2011

Πώς λέμε οινογνωσία;

Filed under: Uncategorized — simela @ 11:06 μμ

Πώς λέμε οινογνωσία έτσι και η χορτογνωσία!
Παλιά, που προωθούσα το εκλεκτό ελληνικό κρασί στην σουηδία, έχω βρεθεί σε αρκετές οινογνωσίες και στην ελλάδα και στην σουηδία!
Μια φορά, μάλιστα, αρκετά στην αρχή της καριέρας μου εκείνης και αφού πρώτα είχα επισκεφτεί μερικούς οινοπαραγωγούς στην ελλάδα, είχα κάνει μια οινογνωσία σε μια εταιρία εισαγωγής οίνου με προοπτική να εισάγουν κρασί και από την ελλάδα. Μετά την οινογνωσία με ευχαρίστησαν για την υπέροχη παρουσίαση και για το γεγονός ότι για πρώτη τους φορά βρέθηκαν σε μια τόσο ευχάριστη οινογνωσία!
Τιμή μου ήταν που, αν και αρχάρια, προσκόμισα τόσα συγχαρητήρια ακόμα και από έναν έμπειρο δημοσιογράφο γαστρονομίας που επίσης συμμετείχε στην παρουσίαση!

Σήμερα έκανα μόνη μου χορτογνωσία και αν κάποιοι ισχυρίζονται ότι τα φθινοπωρινά χόρτα δεν τρώγονται κάνουν μεγάλο λάθος και το λέω επειδή έχω ακούσει κάποιους να λένε ότι μόνο τα ανοιξιάτικα χόρτα τρώγονται!
Ψάχνοντας για τα γνωστά (ραδίκια, λάπατα, τσουκνίδες) σκέφτηκα να δοκιμάσω και κάποια άγνωστα όπως αυτό εδώ:

Με το χρώμα και τα φύλλα του μου φάνηκε σαν ρόκα αλλά δεν ήταν, και η γεύση του ήταν αρκετά μαλακή και ευχάριστη η δε μυρωδιά του απαλή που έδινε την εικόνα ενός απλού και συνηθισμένου χόρτου της Μάνας φύσης!

 

 

 

 

Αυτό εδώ μου φάνηκε πολύ ντελικάτο και πληθωρικό με μεγάλα φύλλα σε ευχάριστο πράσινο λαδί χρώμα αλλά η γεύση του μ απογοήτευσε! Πολύ έντονα αρώματα που μου  θύμισε αρώματα βιομηχανίας όπως αυτά στις κολόνιες του εμπορίου! Εντυπωσιάστηκα με τα δυνατά του αρώματα αλλά το απέρριψα με μιας και τ άφησα απλά να στολίζει την φύση.

Το θέμα, τώρα, είναι αν δεν ξυπνήσω αύριο δεν θα ξέρετε ποιο από τα δύο χόρτα φταίει για να τ αποφύγετε! Δεν μ έκοψε να δοκιμάσω ένα κάθε μέρα για να ξέρω τι μου γίνεται και σε περίπτωση που κάποιο χόρτο με στείλει εκεί… να μη το ξαναβάλω στο στόμα μου!!!

Βέβαια από το πρώτο χόρτο μάζεψα κάποια και μαζί με άλλα τα έβαλα σήμερα σε χορτόπιτα!
Ευγενικό και ακίνδυνο μου φάνηκε και πιστεύω να με συμπαθήσει κι αυτό όπως το συμπάθησα εγώ αλλά θα το δούμε αύριο!

Κι έτσι μαθαίνουμε όλο και περισσότερο περί χόρτων κι αν σε περίπτωση φτάσουμε στην κρίση, όπως αυτή στην ελλάδα, να μη μας πιάσει απογοήτευση και τρόμος! Κάτι θα χει και για μας η Μάνα Φύση που, όντως, μερίμνησε να έχει για όλους! Απλά ο άνθρωπος την περιφρονεί και προτιμά την διατροφή που δείχνουν τα διάφορα μέσα για να κερδοσκοπούν οι διάφορες εταιρίες αλλά είναι άλλο, και μεγάλο, θέμα αυτό και δεν θα το σχολιάσω εδώ και τώρα!

Θυμάμαι παλιά, στο χωριό, έναν παππούλη, που μου χε πει ότι οτιδήποτε τρώει η αγελάδα μπορεί άφοβα να τα φάει και ο άνθρωπος! Κάτι ξέρουν οι παλιοί και από παιδάκι σεβόμουν τις γνώσεις τους, και συνεχίζω να το κάνω ακόμα και σήμερα!

Γιατί, λοιπόν, πιστεύουν κάποιοι ότι μόνο τα ανοιξιάτικα χόρτα τρώγονται;
Αυτά εδώ τα ντελικάτα λάπατα να μη τα φας, δηλαδή, και να φας τα ραντισμένα χορταρικά από τα ράφια του σούπερ μάρκετ;

 

 

 

 

 

 

Ή αυτές εδώ τις περίφανες καταπράσινες τσουκνίδες;

 

 

 

 

 

 

 

Ιδού και η χορτόπιτα με μανιτάρια, που μάζεψα χθες, δίπλα!

1 σχόλιο »

  1. Intressant, önskar jag kunde mer om χόρτα! Man borde även verkligen odla mer egna grönsaker hemma, på balkongen om inte annat.
    Φιλάκια!

    Σχόλιο από Eva i Aten — Νοέμβριος 17, 2011 @ 12:11 πμ | Απάντηση


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Blog στο WordPress.com.

