ΣΥΜΕΛΑ ΜΕΛΕΤΛΙΔΟΥ

Φεβρουαρίου 4, 2011

Να πάω πίσω στη μπομπότα!

Filed under: Uncategorized — simela @ 2:07 μμ

Έτσι μου ‘πε χθες κάποιος και μου το ΄πε και επιθετικά… έτσι μου φάνηκε…. αλλά ας πάρω τα πράγματα από την αρχή!

Ένας παλιός φίλος, τον οποίο έχω να δω 5-6 χρόνια, μου ‘στειλες πρόσφατα στο Facebook αίτημα φιλίας και, φυσικά, το δέχτηκα!
Μ’ αυτόν, λοιπόν, μιλούσα χθες με θέμα τα 1200 ευρώ μισθό του εργένη, που σύμφωνα με τα παράπονά του, δεν βγαίνει, προσπαθώντας να του πω πως όλοι μας, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, κάπως πορευόμαστε…
Κι εκεί που μιλούσα μαζί του πετάχτηκε κάποιος (ή κάποια – αδιευκρίνιστο το όνομα) με το σχόλιο «ο κόσμος πεινάει!»
Μιλώντας μαζί του/της, τώρα, πετάχτηκε κι ένας Βαλέριος (γλυκύτατο όνομα αλλά πάνω στον έντονο διάλογο μου διέφυγε να του το πω) και μεταξύ άλλων αρνητικών σχολίων μου πέταξε και το «δεν ντρέπεσαι;»
Κι έτσι είχα να αντιμετωπίσω δυο, για μένα τελείως άγνωστους, που είχαν τις διαθέσεις να με κατασπαράξουν επειδή τα επιχειρήματά μου ήταν ότι λίγο πολύ όλοι βολευόμαστε…

Ο διάλογος (γραπτή ηλεκτρονική συζήτηση) που ακολούθησε μεταξύ μας (ο αρχικός φίλος, στου οποίου την σελίδα γινόταν ο διάλογος, αποσύρθηκε ή απλά μας διάβαζε αλλά σιώπαγε) μ’ έβαλε σε σκέψη και αμφισβήτηση του όρου «πεινάω»

Τι στ’ αλήθεια εννοούμε «πεινάω;»
Τι εννοούν αυτοί που τόσο εύκολα λένε το «ο κόσμος πεινάει;»

Μήπως εννοούν «δεν δύναμαι να επισκεφτώ το hondos center 4 φορές το μήνα παρά μόνο 2;»
Ή «δεν βγαίνω για μπουζούκια/ποτό/καφέ/φαγητό/ουζάκι 5 φορές τη βδομάδα παρά μόνο μια φορά;»
Ή «δε δύναμαι να φουλάρω με βενζίνη το αμάξι/μηχανάκι;»
Ή «δεν μπορώ να αγοράσω εκείνο το πχ. armani ή lacoste μπλουζάκι;»
Καλοί μου άνθρωποι «πεινάω» σημαίνει δεν έχω μακαρόνια, λάδι και κρεμμύδι να μαγειρέψω και να γεμίσω την κοιλιά μου!

Μιλήσαμε και για κατοχή – Τους είπα ότι στα παιδικά μου χρόνια έχω περάσει κάτι ανάλογο της κατοχής και ότι δεν θα με φόβιζε αν σήμερα περιοριζόμασταν στα άκρως απαραίτητα/βασικά για την διατροφή μας!
Άλλωστε, εσείς που με διαβάζετε καιρό ξέρετε τον τρόπο σκέψης/ζωής που κάνω, καθώς και τη νοοτροπία μου, επομένως ξέρετε και το πόσο ελάχιστα καταναλώνω και εδώ είναι το πρόβλημα του ανθρώπου!
Όταν ο άνθρωπος (όχι μόνον ο έλληνας) με τον νεοπλουτισμό των τελευταίων χρόνων έχει μάθει να καταναλώνει απεριόριστα, και πολλές φορές άχρηστα προϊόντα, είναι δύσκολο κάποια στιγμή να περάσει στη μείωσης της κατανάλωσης και να παραμείνει μόνο στα βασικά προϊόντα!
Όχι πως δεν μπορεί να μάθει να το κάνει! Ασφαλώς και μπορεί αφού όλη η ζωή μας ένα μάτσο από συνήθειες είναι αλλά η μεταβατική περίοδος από τη μια συνήθεια στην άλλη του φαίνεται αδιαπέραστο βουνό και όλα τα βλέπει μαύρα και μίζερα!

Τα παιδιά αυτά πραγματικά με βάλανε σε σκέψη και τους ευχαριστώ που μου δώσανε το έναυσμα να γράψω αυτό εδώ το κομμάτι και πολύ πιθανόν κι άλλα στο μέλλον!

Αποτελειώνοντας την συζήτηση μαζί με το «καληνύχτα» μου ευχήθηκε (όχι ο Βαλέριος… ο άλλος/η άλλη) να περάσω στην μπομπότα, αφού τόσο το θέλω! Μα νά που εγώ δεν το είδα για κατάρα, που μάλλον αυτό υπονοούσε, αλλά για ευχή!
Αυτό μ’ έκανε, μάλιστα, να σκεφτώ και πάλι το γεγονός που παλιά ζυμώναμε ψωμί από σίκαλη, καλαμπόκι κλπ (ψωμί δλδ με όλες τις θρεπτικές ουσίες) και το δίναμε στα σκυλιά ενώ εμείς, οι άνθρωποι, είχαμε μόλις περάσει στο βιομηχανοποιημένο λευκό ψωμί πολυτελείας, στο γεμάτο με μεταλλαγμένες ουσίες!!!
Σήμερα ξαναπέρασα στο θρεπτικό ψωμί, σ’ αυτό με αλεύρι από σίκαλη, βρώμη κλπ, και μάλιστα ζυμώνωντάς το η ίδια αλλά κάτι τέτοιο η πρώτη (η αλήθεια είναι ότι περισσότερο σαν γυναίκα μου φάνηκε) το θεωρεί οπισθοδρομικό (άρα αρνητικό!) αφού χθες ισχυριζόταν ότι «ο στόχος μιας κοινωνίας είναι η ευημερία κι όχι η οπισθοδρόμηση!!!»

Τι είναι ευημερία και τι οπισθοδρόμηση… Δεν έχει τελειωμό η έμπνευσή μου από το χθεσινοβραδινό και πάλι ευχαριστώ τα παιδιά γι αυτό! Όχι, δεν εξαντλείτε το θέμα με αυτές τις λίγες σειρές… αλλά μη ξεχάσω να πω και το χαριτωμένο που είπε ο Βαλέριος «εγώ δεν έχω δεύτερο βρακί να βάλω»
Του προσφέρθηκα, πάντως, να του στείλω κανένα αλλά όχι καινούργιο! Να πάρω από τους γιους μου κανα-δυο και να του στείλω, του είπα, αλλά δεν απάντησε!
Προφανώς επειδή δεν γνωρίζει ότι μπορούμε να φοράμε και μεταχειρισμένα! Ή ότι μπορούμε να κάνουμε και ανταλλαγή ρούχων! Αυτό δλδ που εγώ δεν χρειάζομαι, αντί να σκονίζεται στη ντουλάπα μου, το δίνω σε κάποια/ον που το χρειάζεται. Και αντίθετα! Ή ότι χαρίζουμε αυτά που δεν χρειαζόμαστε σε άλλους που τα έχουν περισσότερη ανάγκη!
Όσο για καλλυντικά μπορούμε να αγοράσουμε των 50 ευρώ αντί των 1000 και είμαι σίγουρη ότι το ίδιο «όμορφη» θα μας κάνουν! Και αντί να βγω για σουβλάκι μαγειρεύω στο σπίτι μου που ασφαλώς και είναι και πιο καθαρά, και πιο υγιεινά, και με λιγότερες χοληστερίνες…

Αντί, λοιπόν, να παραπονούμαστε ψάχνουμε για εναλλακτικές λύσεις! Και σας δίνω τον λόγο μου ότι υπάρχουν απεριόριστες τέτοιες αρκεί να αλλάξουμε τρόπο σκέψης και να ψάξουμε να βρούμε και τα θετικά, αντί να βλέπουμε μόνο τα αρνητικά, στην οποιαδήποτε κατάσταση! Διότι αυτά τα ευλογημένα θετικά υπάρχουν παντού και πάντα!

Στη φωτογραφία ψωμιά φτιαγμένα από τα χεράκια μου!

5 Σχόλια »

  1. αχαχαχα παρότι το θέμα είναι πολύ σοβαρό ξεκαρδίστηκα από την οπτική γωνία του. Καλά η φωτο με τα ψωμιά είναι όλα τα λεφτά επρέπε όμως να βάλεις και ένα μπολάκι με ελαιολαδο δίπλα ή λιγες ντομάτες για να τελειοποιηθεί. Θυμήθηκα το ψωμί της γιαγιάς μου που το κανε σε φουρνο με ξύλα και γινόταν και καπνιστό. Μοναδική γεύση.

    Επί του θέματος τώρα, είμαι λιγο με εσένα και λίγο με τα παιδιά. Εξηγουμαι … συμφωνώ ότι υπερβάλουμε όταν λέμε ότι πεινάμε και δεν έχουμε να φάμε. Πολλοί γύρω μας είναι υπερβολικοί σε αυτό. Ομώς μπορεί να πρέπει να επικεντρώσουμε περισσότερο στην ουσία αυτού που λέει κάτι τέτοιο και όχι στην κυριολεξία της πρότασης. «Πείναω» μπορεί να σημαίνει ότι έχω τα μισά απ’ότι είχα μέχρι τώρα … κατά μια έννοια είναι και αυτό πείνα. Αλλωστε μην ξεχνάμε ότι είμαστε παιδιά του καπιταλισμού και σαν τέτοια μας έχουν δημιουργηθεί αναγκες που δεν είναι σταληθεια αναγκες, αλλά κατουσίαν έτσι μεγαλώσαμε έτσι μαθαμε και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει όσο απλά το περιγράφεις για τον εαυτό σου Συμέλα. Άλλωστε οι ψευτικές ή καινουργιες αυτές αναγκες είναι η ατμομηχανή της ανάπτυξης ολόκληρου του Δυτικού κόσμου. Πάντως μου θυμίζεις τη μάνα μου η οποία είναι πραγματι αξιοθαύμαστα ολιγαρκής, αλλά δυστυχως δεν το έχουν όλοι εκ φυσικού τους αυτό. Είναι σαν να επιμένεις ότι ο Θόδωρος Πάγκαλος μπορεί αν το πάρει απόφαση να φάει την ίδια ποσότητα φαγητού με την Τίνα Μπιρμπίλη ή η Αννα βίσση να παρουσιαστεί στα μπουζούκια με φούστα μπλούζα λαϊκής… δυστυχώς δεν είναι τόσο εύκολα σε αυτό το σημείο τα πραγματα. Κάθε ανθρωπος έχει τα βιωματα του και τις συνηθειες του και τη ζωή του και δυσκολα μπαίνει στα παπούτσια του άλλου. Όταν λοιπόν ζορισουν πολύ τα πράγματα, τότε πολλοί μπορούν να πουν «ΠΕΙΝΑΩ» και να εννοουν πολλά και διάφορετικά μεταξύ τους πράγματα

    Σχόλιο από αντιι — Φεβρουαρίου 4, 2011 @ 6:01 μμ | Απάντηση

    • αντιι χαίρομαι που η μάνα σου είναι ολιγαρκής! μας ευγνωμονεί η Μάνα Φύση! μακάρι να ‘μασταν πολλοί τέτοιοι για να αναπνεύσει λιγάκι η Φύση που την κατακρεουργήσαμε με την υπερπαραγωγή, και στη συνέχεια, με την υπερκατανάλωση!
      οι ψεύτικες (όπως πολύ καλά το λες) ανάγκες που ο καπιταλισμός δημιούργησε αποτελεί ταυτόχρονα την ατμομηχανή της καταστροφής της Φύσης κι όχι (μόνο) της ανάπτυξης!
      όσο για τον πάγκαλο ασφαλώς και μπορεί να φάει όσο η μπιρμπίλη αλλά για να στενέψει το στομάχι του, (περί αυτού περισσότερο πρόκειται) και να γίνει σαν της κυρίας, χρειάζεται ένα μεταβατικό στάδιο! τέτοια πράματα δεν γίνονται απ’ τη μια μέρα στην άλλη!
      όλα γίνονται, όμως, με δουλειά, θέληση, επιμονή και γνώση!
      κατά το μεταβατικό του στάδιο, βέβαια, ο πάγκαλος θα αισθάνεται όπως ο ναρκομανής που δεν έχει την δόση του και την ψάχνει απεγνωσμένα… πονά, πονά, πονά…
      όπως τώρα, που σε μια μεταβατική φάση της χώρας μειώνεται το πορτοφόλι του έλληνα, και πολλοί πονούν τόσο που μπερδεύονται και λεν πεινούν! άλλο πονώ κι άλλο πεινώ 😉
      οι μεταβατικές φάσεις (το πέρασμα από το ένα στο άλλο, οτιδήποτε κι αν είναι αυτό) δεν είναι και ό,τι καλύτερο μα σαν φτάσεις στην άλλη πλευρά αισθάνεσαι σαν δυνατό λιοντάρι που τα κατάφερες… που επέζησες… δεν πεθαίνεις εσύ… κάποιες συνήθεις μόνο πεθαίνουν… κι όλα συνεχίζουν να πάνε καλά!!!

      η βίσση; η μεγαλύτερη φυσική καταστροφή προέρχεται από την υπερκατανάλωση της γυναίκας και λυπάμαι που σαν γυναίκα σ’ αυτό το σημείο δεν θα την υποστηρίξω ποτέ!
      ΥΓ1: μια χαρά τα βρίσκω τα παντελόνια (και τα μπλουζάκια) στα παζάρια
      ΥΓ2: άσχετον – έχεις κλείσει τα σχόλια στο μπλογκ σου;

      Σχόλιο από simela — Φεβρουαρίου 5, 2011 @ 1:01 μμ | Απάντηση

  2. πόσο συμφωνουμε!! Εγω τις προάλλες άκουσα το άλλο: «Άσε πεινάμε, τους τελευταίους μήνες ούτε δεκάρα βάλαμε στην άκρη»!!! Κατάλαβες? Τους δέρνεις για δεν τους δερνεις?

    Σχόλιο από zwaki — Φεβρουαρίου 4, 2011 @ 11:39 μμ | Απάντηση

    • zwaki και να τους δείρεις τι θα καταλάβεις; θα ευτυχήσεις; μπααααααααα…. δεν το κόβω έτσι 😉

      είδες, λοιπόν, που πονάνε κι όχι πεινάνε όπως έγραψα και στο προηγούμενο σχόλιο!
      πονάνε που βλέπουν τον λογαριασμό τους να παραμένει σταθερό και να μην αυξάνετε!!!
      μα δεν πεινάνε!

      μη το λεν το ρημάδι το «πεινάμε» τότε και μας ζαλίζουν!
      όχι πως θα εισακουστεί η παράκλησή μου τώρα…
      αλλά να, μ’ αυτά και μ’ εκείνα κλείνω πια τ’ αυτιά μου όταν ακούω αυτή την λέξη με αποτέλεσμα όταν όντως κάποιος πεινά να μην τον πιστέψουμε!!!
      σαν τον τσομπάνος με τον λύκο έγινε η κατάσταση…

      Σχόλιο από simela — Φεβρουαρίου 5, 2011 @ 1:13 μμ | Απάντηση

  3. Ενταξει καναμε κατι λαθος με το template και δεν εμφανιζόταν λινκ για σχόλια μπροστα στην αρχική σελίδα. Καθησε και το φτιαξε ο αλλος τώρα, οπότε οκ. Από την κεντρική σελίδα σχολιάζεις στο «Πες τα μεγάλε» , αλλιως από τη σελίδα του κάθε ποστ σχολιάζεις κανονικά από κάτω και φαίνονται και όλα τα υπολοιπα σχόλια

    Σχόλιο από αντιι — Φεβρουαρίου 5, 2011 @ 4:16 μμ | Απάντηση


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

