ΣΥΜΕΛΑ ΜΕΛΕΤΛΙΔΟΥ

Οκτώβριος 31, 2009

Ιστορία μου Αμαρτία μου!

Filed under: Uncategorized — simela @ 3:54 μμ

historia_bokΚάνωντας ένα τσιγάρο στο μπαλκόνι, τώρα, σκέφτηκα τα σχολικά βιβλία τότε που πήγαινα στο γυμνάσιο των Κάτω Ποροίων,  Σερρών!

Εκτός από το βιβλίο της ψυχολογίας (κάποια χρονιά, όλως παραδόξως, κάναμε και τέτοιο μάθημα) δεν διάβαζα κανένα άλλο βιβλίο! Κανένα μάθημα… Κι άντε πες μου τώρα εσύ γιατί αντιπαθούσα τα σχολικά βιβλία!
Αφού σ’ ένα διαγώνισμα ιστορίας άφησα κενή κόλλα. Όχι επειδή δεν ήξερα ιστορία (την ήξερα αλλά με τον τρόπο μου) αλλά εκείνα ακριβώς τα θέματα/κεφάλαια δεν τα είχα σκεφτεί καν…
Κι όταν λέω κενή εννοώ τελείως κενή με μόνο το όνομά μου πάνω!
Ενώ στο βιβλίο της ψυχολογίας βυθιζόμουν με τις ώρες και στην παράδοση του μαθήματος ήξερα ήδη τι έλεγε ο καθηγητής! Ο οποίος, βέβαια, παρέδιδε το μάθημα όπως ακριβώς τα έγραφε στο βιβλίο με καμία, μα καμία, αλλαγή, και κάποιες φορές που προσπάθησα να αναλύσω κάποια θέματα απέφευγε τις ερωτήσεις και τις αναζητήσεις μου…

Ενώ οτιδήποτε άλλο έπεφτε στα χέρια μου, εκτός από κομματικά, το διάβαζα με μεγάλο ενδιαφέρον!

Τώρα, τι θέλω να πω με αυτά ούτε κι εγώ ξέρω. Έτσι, το θυμήθηκα και το γράφω και αν κάποιος σας βγάλει κάποιο συμπέρασμα ας μου το πει!

Ωστόσο, θα ήθελα να πω δυο λόγια που άκουσα σ’ ένα σεμινάριο, παλιά, που πήγαινα σε πολλά σεμινάρια με θέμα τις επιχειρήσεις, την προσωπική εξέλιξη, το μάρκετινγκ κοκ.
Έλεγε ο τύπος εκείνος ότι το παρελθόν μας, η ιστορία μας, πολλές φορές μας κρατά δεμένους και δεν μας αφήνει να προχωρήσουμε πιό πέρα!
Το έκανε, μάλιστα, και παραστατικά πάνω στην σκηνή που ήταν: Σήκωνε το ένα πόδι, για να κάνει ένα βήμα μπρος, αλλά το άλλο ήταν καρφωμένο πίσω, εκεί που ήταν, και δεν ήθελε να σηκωθεί και να ακολουθήσει το πρώτο πόδι για να προχωρήσουν μαζί μπροστά! Για να κάνουν μαζί το βήμα!
Μπορείτε να την δείτε/φανταστείτε την παράσταση; Μ’  άρεσε πολύ, θυμάμαι, κι έκτοτε πολύ συχνά έρχεται στο μυαλό μου η όλη εικόνα και το όλο περιεχόμενό της!
Κάπως έστι είναι, ίσως, η προσκόλληση στο παρελθόν και στην ιστορία –  Μας κρατά αλυσοδεμένους και δεν μας δίνει περιθόριο για παραπέρα…

Με καλέσανε για σάουνα και πρέπει να φύγω αλλά, νά, μου ‘ρθαν στο μυαλό μου και τα σχολικά βιβλία και αυτή παράσταση και ήθελα να τα γράψω πριν φύγω…

Επανέρχομαι με νέα!

3 Σχόλια »

  1. Καλησπέρα, Συμέλα. Μου θύμισες το βιβλίο της ψυχολογίας! Και εμένα μου άρεσε πολύ. Ήταν η αρχή για παραπέρα ψάξιμο και αγάπη για τον κλάδο αυτό. Και εννοείται μετά από τόσα χρόνια και πολλά βιβλία, έχω μάθει πολλά και έχω βοηθηθεί πολύ. Τα υπόλοιπα βιβλία και ιδίως η ιστορία, με τον τρόπο που ήταν γραμμένα, άκαμπτα, ξύλινα, μονόπλευρα, σε ελάχιστους φαντάζομαι θα άρεσαν, (μπορεί και σε κανέναν;). Αληθεια το μάθημα της Λογικής το είχες;(Τι θυμήθηκα τώρα…) Πολλά φιλιά, καλή Κυριακή.

    Σχόλιο από ελευθερία — Νοέμβριος 1, 2009 @ 12:23 πμ | Απάντηση

  2. ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ.

    Σχόλιο από ελευθερία — Νοέμβριος 1, 2009 @ 12:24 πμ | Απάντηση

  3. ΖΗΤΏ ΣΥΓΝΏΜΗ ΠΟΥ ΑΥΤΆ ΤΑ ΚΑΛΟΜΗΝΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗΕΥΔΟΜΑΔΑ ΔΕΝ ΤΑ ΓΡΑΦΩ… ΤΑ ΕΝΝΟΩ ΒΕΒΑΙΑ – ΤΑ ΕΥΚΟΛΩΣ ΕΝΝΟΟΥΜΕΝΑ ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΝΤΑΙ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ!!!

    ελευθερία την ιστορία αν την γράφανε με παιδαγωγικό και ευχάριστο τρόπο θα προσελκύανε περισσότερους αναγνώστες αλλά το κάνανε με κύριο σκοπό να φανατίζουν τις παιδικές ψυχές και αυτό δεν μ’ άρεζε από τότε ακόμα!!!

    εύχομαι τώρα να είναι διαφορετικά – με τον καιρό διαπίστωνα με λύπη ότι παντού το ίδιο γίνεται τουλάχιστον σε σχολικά βιβλία… και είναι δύσκολο να ξέρεις πού την διαβάσεις αμερόληπτα, δίχως προκαταλήψεις και δίχως κάποια συμφέροντα…

    Σχόλιο από simela — Νοέμβριος 1, 2009 @ 3:39 μμ | Απάντηση


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Blog στο WordPress.com.

