ΣΥΜΕΛΑ ΜΕΛΕΤΛΙΔΟΥ

Μαΐου 14, 2009

Κι άλλη νταρντανοσερραία…

Filed under: Uncategorized — simela @ 7:55 πμ

Της έδωσα τον λόγο να περάσω από Νάξο για λίγο, να τη δω, μια και βρισκόμουν στις Κυκλάδες αλλά στην ερώτησή της αν ακόμα έχω το μαλί μου κοντό της απάντησα ότι δεν επρόκειτο να ΜΗ με γνωρίσει στο λιμάνι του νησιού όταν θα με προυπαντούσε…
Κι έφτασα μ’ ένα μεγάλο καπέλο και με το ίδιο μεγάλα γιαλιά και πού να με γνωρίσει η κοπέλα που μόνο στο Facebook και στο blog μ’ έχει δει κι εκεί είμαι πάντα με κοντά μαλιά;
Διότι όταν γεννήθηκε η Έφη στο χωριό μου, στο Καλοχώρι Σερρών, εγώ ήμουν ήδη κοπέλα μεγάλη με το βλέμμα στραμμένο προς μαρκινούς ορίζοντες και τέτοια νιάνιαρα ποιά κοπέλα γυρνά να κοιτάξει…
Βασικά το ‘κανα και επίτηδες – ήθελα να δω αν καταφέρω εγώ να τη γνωρίσω, και, αν και ποτέ παλαιότερα δεν την έχω δει, την φυσιογνωμία της οικογένειά της δε γινόταν να μη την δω επάνω της διότι, όσο να ‘ναι, τους γονείς και τα μεγαλύτερά της αδέλφια, που είναι πιό πολύ της σειράς μου, τα γνωρίζω … και πήγα και στάθηκα μπροστά της… και τα ‘χασε αυτή!

Και σε 30 ώρες ακριβώς έχουμε κάνει στη Νάξο όσα άλλοι κάνουν σε μια εβδομάδα – τόσα που για λίγο πιστέψαμε ότι ήμουν εκεί πολύ περισσότερο από 30 ώρες!

Εδώ και πολλά χρόνια ξέρω ότι τα παιδιά αυτά δραστηριοποιούντε με μαγαζιά στη Νάξο και χάρηκα πολύ που επί τέλους κατάφερα να περάσω, έστω για λίγο, και όταν η Έφη με ξενάγησε και στο Jackpots, όπως λέγεται το μαγαζί τους, βάλθηκα να κάνω η ίδια την κρέπα που ήθελα να δοκιμάσω…

NAXOS-MIMO 303  NAXOS-EFI 041

Δεν τα κατάφερα σαν την Έφη (στην δεύτερη φωτογραφία), βέβαια, αλλά με τον Τέο δίπλα μου (σύζυγος της Εφης) μια χαρά τα πήγα κι εγώ! Όχι όπως όταν πήρα το βραβείο σε μια μεγάλη έκθεση γαστρονομίας, στη Στοκχόλμη, και ήθελαν να διαγωνιστώ με άλλους 3 στην κατασκευή της κρέπας (ο ένας απ’ αυτούς ήταν και καθηγητής μαγειρικής) κι έλαβα όλα τα χειροκροτήματα του κοινού, αλλά πάλι μια χαρά τα κατάφερα!
 Άλλωστε, γι άλλου είδους κρέπας επρόκειτο τότε! Στο τηγάνι τις κάνουμε εμείς τις κρέπες κι εκεί δεν περνά κανένας την μαστοριά μου αφού για να ψηθεί κι η άλλη πλευρά της με δεξιότητα την πετώ στον αέρα και μια χαρά έρχεται αυτή και προσγειώνετε πάλι στο τηγάνι…

NAXOS-MIMO 302

Σαν πάτε στη Νάξο, λοιπόν, να πάτε εκεί, στο Jackpots, στην παραλία της Χώρας, και η μαστόρισσα η Έφη θα σας κάνει κρέπες κι αν της πείτε τ’ όνομα Συμέλα (η νταρντανοσερραία), σαν νταρντανοσερραία κι αυτή θα σας κεράσει μία από μένα 🙂
Ασφαλώς και δεν σερβίρουν μόνο κρέπες τα παιδιά! Υπάρχει και το σουβλάκι, υπάρχει και ο γύρος κλπ., αλλά υπάρχει και κάτι ακόμα που μόνο στο συγκεκριμένο μαγαζί σερβίρουν και που, δυστυχώς, τώρα που ήμουν εκεί ακόμα δεν το είχαν ξεκινήσει για την σεζόν!
Κρίμα, κι ήθελα να κάνω μια γευσηγνωσία – Πρόκειται, πάντως, για τη γεμιστή πατάτα κάτι που εμείς στην Σουηδία  μαγειρεύουμε συχνά αλλά στην Ελλάδα είναι το μοναδικό μέρος γι αυτό το είδος και την γεμίζουν με ότι θέλει ο πελάτης… κάπως έτσι θυμάμαι μου τα ‘πε… σωστά Έφη;
(Δεν κάνω πλέον σημειώσεις σε μπλοκάκι, όπως έκανα παλιά που πάντα κουβαλούσα ένα στην τσάντα, κι ένα χαρτάκι που κάποια στιγμή έβγαλα να σημειώσω ονόματα χωριών που επισκεφτόμασταν, και που ακούγονταν τελείως άγνωστα στ’ αυτιά μου, δεν το βρίσκω… )

Και πού δεν με πήγε η Έφη – Τα ονόματα μπορεί να μην έμοιαζαν ούτε κατά διάνεια μ’ αυτά των δικών μας χωριών αλλά η φύση στα φανταστικά μέρη της Νάξου μου θύμιζε πολύ την Ελλάδα, γενικά, ακόμα και τα δικά μας μέρη, και τη μόνη διαφορά την έβρισκα στον αέρα. Αυτόν τον έβρισκα τελείως διαφορετικό, τελείως αιγιοπελαγίτικο, τελείως κυκλαδίτικο και για 30 ώρες τον απολάμβανα από παντού κυρίως από το χωριό εκεί ψηλά που με τα γαιδουράκια κουβαλούσαν ύλη για να καταστευάσουν κάτι τις…

NAXOS-MIMO 404  NAXOS-MIMO 412

Κι έτσι έκανα την γνωριμία μου με την συχωριανή μου την Έφη που και αμάξι και παπάκι σοφάρει, και που μεγάλο στέλεχος της εταιρίας είναι διότι ο γυναικείος εκείνος τρόπος με τον οποίο διαχειρίζεται το μαγαζί άνδρες εύκολα δεν τον καταφέρνουν, και φιλοσοφεί και διαλογίζεται και μερικές φορές τα πνεύματά μας συναντιόντουσαν σαν να γνωριζόμασταν για δεκαετίες ή σαν να είχαμε διαβάσει τα ίδια μαθήματα/βιβλία!
Τον δε χειμώνα που οι μπίζνες είναι σε χαμηλότερο ρυθμό η Έφη δεν πάει για καφέ και τσιγάρο στις γειτόνισες αλλά ασχολείται με καλιτεχνικά κομψοτεχνήματα σαν ετούτα εδώ:

NAXOS-EFI 043  sirener-efis-konst 041 ¨

Άδεια βάζα τα φτιάχνει τέχνης έργα το ίδιο και κομμάτια από ξύλο που με την καλιτεχνική της ικανότητα μετατρέπονται σε κρεμάστρες….
Είναι δυνατόν να μην εκλπαγώ από ένα τέτοιο πολυτάλαντο κορίτσι που κατάγεται και από το ίδιο χωριό με μένα κι όταν βλέπω τέτοιες γυναίκες, και να ‘ναι και από το χωριό μου, πώς να το κάνω συγκινούμαι ιδιαίτερα… όλα τα λεφτά, που λένε!
Αλλά το άλλο, το ακόμα καλύτερο, δε μου το ‘πε και το βλέπω τώρα στο Facebook!  Αν και κάτι υποψιάστηκα όταν σε κάποιο τηλεφώνημα την άκουσα να λέει ότι δεν θα πήγαινε στο μάθημα αλλά θα ξεναγούσε την επισκέπτριά της  κλπ. κλπ… ωστόσο, δεν το είχα δώσει σημασία και βλέπω τώρα αυτή την φωτογραφία που παίρνω το ελεύθερο και την «κλέβω» από τη σελίδα της στο Facebook:

3093_1086460374072_1603299041_30209611_7728202_n

Kick Boxing, σου λέει… το λέει το παντελόνι της, δηλαδή, που βλέπω τώρα στην φωτογραφία! what is kick boxing? Μήπως ξέρω; Και δε μου ‘δωσε την ευκαιρία να πάω μαζί της στο μάθημα να δω πώς και τι είναι αυτό το πράμα… αν μη τι άλλο να βγάλω κι ένα θέμα για το blog!
Αχ, Έφη… κρίμα που δε σε είδα σε τέτοια φάση… να δω πώς με τις κλωτσιές, που φαντάζομαι ρίχνετε σωρό, βγαίνουν από μέσα οι αρνητικές σκέψεις και οι ανησυχίες για να κάνουν μέρος μόνον για τις θετικές!!!

Σχολιάστε »

Δεν υπάρχουν σχόλια.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Blog στο WordPress.com.

