ΣΥΜΕΛΑ ΜΕΛΕΤΛΙΔΟΥ

Νοέμβριος 5, 2008

Το κλειδί της Στοκχόλμης – Slussen

Πήγα χθες στο μουσείο Stadsmuseum (φωτογραφία) – καιρό τώρα ήθελα να πάω εκεί κάτι για να δω μα μόλις χθες το κατάφερα…

stadsmuseetwebb

image_slussen1

Το μουσείο βρίσκεται στο Slussen, σ’ αυτό το σημείο που βλέπετε στην δεύτερη φωτογραφία (οι δυο αυτές φωτογραφίες δεν είναι δικές μου), το οποίο αποτελεί το «κλειδί» σημείο στο κέντρο της Στοκχόλμης!
Την δεκαετία του 30 που χτίστηκε αυτό το «κλειδί» είχε σκοπό να εξηπηρετήσει και την αλλαγή της κυκλοφορίας, που θα γίνονταν το 1967, νομίζω, όταν η κυκλοφορία θα άλλαζε από τ’ αριστερά προς τα δεξιά!

Θυμάμαι τον ξάδελφό μου τον Λευτέρη που το 1976 είχε έρθει για λίγους μήνες, από την Θεσσαλονίκη, και δεν χόρταινε να οδηγά στο σημείο αυτό και να το εκθειάζει κάθε φορά που ερχόταν μετά σπίτι! «Μα τι έξυπνα το έφτιαξαν αυτό το σημείο οι Σουηδοί» αποτελείωνε πάντα τον θαυμασμό του…

Σήμερα ο Δήμος της Στοκχόλμης ανέθεσε την υπόθεση του Slussen σε 5 γραφεία αρχιτεκτόνων για να παρουσιάσουν τις προτάσεις τους με σκοπό να αλλάξει όλη η εικόνα του σημείου αυτού επειδή, μεταξύ άλλων, κομμάτια από τις πολλές γέφυρες άρχισαν να πέφτουν από το ξέφτισμα και την φθορά…

Τα μοντέλα αυτών των αρχιτεκτόνων διαφέρουν, άλλα πολύ άλλα λιγότερο, μεταξύ τους αλλά θα ήθελα να τα δείξω το ένα μετά το άλλο και ξεκινώ με το πρώτο
Μοντέλο 1
slussen-utstalnig-0023

Καλοδουλεμένο και φινετσάτο μοντέλο αλλά δύσκολο και μπερδεμένο να περάσεις από ένα κομμάτι της Στοκχόλμης στο άλλο, από το Slussen στο Gamla Stan, στην παλιά πόλη, που τα χωρίσει ένα κομμάτι θάλλασας, ένα κανάλι!
Μοντέλο 2
slussen-utstalnig-004

Προχειροδουλεμένο μοντέλο φτιαγμένο από χαρτόνι από αυτά που κι εμείς, σαν μικρά, παίρναμε από τον περιπτερά για να κάνουμε κάποια μοντέλα …
Διαφερετικά μου φάνηκε καλός ο τρόπος να περνάς από το ένα μέρος στο άλλο και εννοώ περπατώντας κι όχι με αμάξι διότι ο Δήμος το τόνισε αυτό: να είναι και για ποδηλάτες και για πεζούς εύκολα για προσπέλαση.

Μοντέλο 3
slussen-utstalnig-009

Μου φάνηκε να μοιάζει λιγάκι με το πρηγούμενο μοντέλο αλλά παρουσίαζε περισσότερο ενδιαφέρον, θαρρώ

Μοντέλο 4
slussen-utstalnig-011

Εδώ σαν κινέζικες σκεπές φάνηκε, σε κάποιες κυρίες, εκείνο το σημείο από όπου περνάν τα αμάξια! Και μάλιστα σε διάφορους ορόφους έτσι όπως στην G. Washington Bridge την Νέα Υόρκη. Έτσι, τουλάχιστον, μου φάνηκε εμένα… το μοντέλο ήταν φτιαγμένο από ένα υλικό που όσο και να μου το εξηγούσε η ξεναγός δεν το καταλάβαινα…

Μοντέλο 5 (και το ομορφότερο)
slussen-utstalnig-008

Εμένα αυτό μου μίλησε περισσότερο και στο βιβλίο επισκεπτών, που είχαν εκεί, το έγραψα!
«Αν ήταν να ψηφίσουμε, και βασικά θα έπρεπε, αυτό το μοντέλο θα ψήφιζα» έγραψα!
Μου φάνηκε και σαν μοντέλο και σαν φωτισμός και σαν άμεση επαφή των πεζών με το νερό, το κανάλι, όμορφο… όλα μου φάνηκαν πολύ κοντά στην καρδιά μου!
Ω αυτή η Στοκχόλμη, μετά από 34 χρόνια ζωής εδώ, μου έχει γίνει τόσο αγαπημένη πόλη που είναι φύσει αδύνατον αυτήν την θέση να την πάρει κάποια άλλη πόλη!

Σ’ αυτό το σημείο ρώτησε μια επισκέπτρια, η Ulla Linde «γιατί να μη χτίσουν την καινούργια Opera house εδώ αφού ούτως ή άλλως θέλουν να κάνουν μια καινούργια»
Καλή η ιδέα σου, κυρία μου καλή, αλλά δεν αντέχω να το συζητήσω περισσότερο και φεύγω σπιτάκι μου, σκέφτηκα…

Κι εδώ η Anna, η ξεναγός του μουσείου, απαντούσε στις ερωτήσεις των περίεργων επισκεπτών
slussen-utstalnig-0161

Σχολιάστε »

Δεν υπάρχουν σχόλια.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

