ΣΥΜΕΛΑ ΜΕΛΕΤΛΙΔΟΥ

Μαΐου 27, 2008

Αυτά μου γράφει η κυρία…

Πρόσφατα έδωσα το βιβλίο μου «Τελικά τον νίκησα» σε μια κυρία που μόλις είχα γνωρίσει… και χθες έλαβα αυτό το mail:

Αγαπητή Συμέλα,
διάβασα το βιβλίο σου χτες την Κυριακή. Σε μία μέρα. Πάντα μου άρεσαν οι αυτοβιογραφίες και πιστεύω ότι οι προσωπικές αλήθειες του κάθε ανθρώπου χρειάζονται και τόλμη για να ειπωθούν και από την άλλη παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον. Τώρα βάλε μέσα σε όλα αυτά ότι εγώ, επειδή προέρχομαι από ένα παρόμοιο αυταρχικό περιβάλλον,τόσο οικογενειακό όσο και συζυγικό, σκέψου πόσο μπορώ να σε καταλάβω.

Πολλές φορές λέω στην κόρη μου πόσο χρόνο χρειάστηκα για να πετάξω από πάνω μου τις προκαταλήψεις και τα ταμπού που οι γονείς μου μου φύτεψαν στο κεφάλι και στην ψυχή μου. Μπορώ μάλλον να πω ότι μεγάλωσα τα παιδιά μου διαφορετικά, σκέφτομαι διαφορετικά αλλά πιστεύω ότι αυτά που έμαθα από παιδί, τα λάθος πράγματα, με προσδιορίζουν ακόμα. Σίγουρα πιστεύω ότι έχουμε πολλά να πούμε οι δυο μας γιαυτό άλλωστε και η αμοιβαία συμπάθεια…Μα αν εμείς νιώθουμε παγιδευμένες σε κάποιο βαθμό, σκέψου πώς νιώθουν οι γυναίκες στο μουσουλμανικό κόσμο, Συμέλα.
Είναι ένας άδικος, άνισος , ανδροκρατούμενος κόσμος. Πρέπει να περάσουν πολλά χρόνια ακόμα μέχρι να βαδίσουμε το δρόμο της ισότητας τα δύο φύλα, και να γίνουμε ευτυχισμένοι.
Όσο ακόμα μας βλέπουν σαν αντικείμενο ηδονής ή σαν φρέσκο κρέας, είμαστε καταδικασμένοι αμφότεροι.

Καλή μου Συμέλα, μετά το χωρισμό μου, είχα κι εγώ πολλά αναπάντητα γιατί. Κάποια στιγμή, πριν από τρία χρόνια για την ακρίβεια, διάβασα ένα βιβλίο με τον τίτλο «Πατριαρχία», ενός γερμανού συγγραφέα, του Borneman.

Tου πήρε 40 χρόνια για να το γράψει.
Μιλούσε για τις σχέσεις των δύο φύλων από τα πανάρχαια χρόνια και στη συνέχεια ανέλυε τις σχέσεις στην κοινωνία της αρχαίας Αθήνας και στη ρωμαική εποχή.
Αυτά που διάβασα στο βιβλίο αυτό δεν τα είχα συναντήσει μέχρι τότε ούτε στο σχολείο, ούτε στο πανεπιστήμιο, πουθενά.
Με βοήθησαν να καταλάβω καλύτερα τον κόσμο στον οποίο ζω και να τακτοποιήσω τις σκέψεις μου.
Έδωσε απαντήσεις στα γιατί μου.
Χαιρετίζω τη συγγραφική σου προσπάθεια, νταρντανοσεραία μου και αφήνω την κουβέντα στη μέση μόνο και μόνο για να συνεχιστεί προσεχώς.
Μέχρι τότε να είσαι χαρούμενη, ήρεμη και ευδιάθετη!…
Πολλά φιλιά

Το βιβλίο έχει εκδοθεί τα Χριστούγεννα του 2002 από τον Παρατηρητή και έχει εξαντληθεί αμέσως! μετά…

Σχολιάστε »

Δεν υπάρχουν σχόλια.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Blog στο WordPress.com.

