ΣΥΜΕΛΑ ΜΕΛΕΤΛΙΔΟΥ

Μαΐου 18, 2008

Πλούσιο το πρόγραμμα στην Στοκχόλμη

Σε μια, όχι ιδιαίτερα μεγάλη, αλλά πανέμορφη αίθουσα στην παλιά πόλη της Στοκχόλμης, στο Munkbroleden 17 του Gamla Stan, διεκπεραιώνεται αυτές τις μέρες ένα τριήμερο σεμινάριο με εκπαιδευτές της Σκανδιναβίας και των Βαλτικών χωρών και με ειδήμονες από την Ελλάδα και Σουηδία παρόντες και με θέμα «Η ελληνική Εκπαίδευση στην Σκανδιναβία και στις Βαλτικές Χώρες – Περιεχόμενο, Ποιότητα και Προοπτικές»
Δεν είχα τον χρόνο να παρακολουθήσω όλο το σεμινάριο αλλά παρά το γεγονός ότι ούτε εκπαιδευτής είμαι ούτε παιδιά σε σχολική ηλικία έχω το παρακολούθησα αποσπασματικά και τα βρήκα όλα πάρα πολύ ενδιαφέροντα!

Πολλοί από τους παρευρισκομένους εκπαιδευτές με τα χρόνια έχουν γίνει φίλοι μου και στα διαλείμματα είχαμε την ευκαιρία να τα πούμε… αλλά αυτή η πόντια Τατιάνα Skoglund, που φαίνεται μπροστά στην φωτογραφία και που πάντα όταν με βλέπει φωνάζει ή «ψυχούλα μου» ή «πουλόπομ», παλιά είχε χρησιμοποιήσει και δημοσιευμένα μου χρονογραφήματα σαν διδακτικό υλικό στους μαθητές της. Τιμή μου! Ευχαριστώ πουλίμ!

Στο χθεσινό σεμινάριο πρόλαβα να ακούσω την πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση του δασκάλου από το Kalmar της Σουηδίας, Ιωάννη Κυριακίδη, με θέμα το web based training και το eTwinning. Ίσως μου άρεσε ιδιαίτερα επειδή προσωπικά με ενδιαφέρει όχι μόνο τα σχολιόπαιδα αλλά κι όλοι οι ενήλικοι να μάθουν αυτό το είδος και γενικά το Internet.
Μ’ έναν εξαιρετικά ιδιαίτερο τρόπο, όμως, μας έχει σκλαβώσει ο Κώστας Μόσχος (Μουσικός, Δ/ντής του Ινστιτούτου Έρευνας Μουσικής & Ακουστικής)

Μας έχει δώσει όλους από ένα μουσικό όργανο, που έχουν φτιάξει κάποια παιδιά, και όλους μας έχει βάλει σε δράση επί τόπου να συνθέσουμε ένα μουσικό κομμάτι!
Στην δε ερώτησή του «τι είναι μουσική» κανείς δεν πήρε άριστα!!! Μουσική τελικά είναι ο ήχος στον οποίο έχει μπει και αισθητική πρόθεση! Τόση απλή ήταν η απάντηση αλλά κανείς δεν την είχε βρει!
Ωστόσο και τραγουδήσαμε μαζί και παίξαμε μαζί και ενώ όλοι είχαν πεθάνει της πείνας, εφόσον το πρόγραμμα ως συνήθως προ πολλού είχε ξεφύγει από τα όρια, κανείς δεν παραπονιόταν να βγάλει τον σκασμό του ο Κώστας και να μας παρατήσει για να πάμε για φαγητό!

Και αυτό είναι το ιδεατό και το επιδιωκόμενο: Το παιδί να διασκεδάζει την ώρα της διδασκαλίας και όταν χτυπά το κουδούνι να μην θέλει καν να βγει από την τάξη!
Είναι άκρως απαραίτητη η δραστηριοποίηση όλων των παιδιών και για να απασχολούνται αλλά και για να αισθάνονται σημαντικοί… και μήπως το ίδιο δεν ισχύει και για τους ενήλικους;

Στο σημερινό απόσπασμα του σεμιναρίου που παρακολούθησα είχαν δημιουργηθεί αντιπαραθέσεις στο θέμα «Οι Έλληνες όσον αφορά την εκπαίδευση βασίζονται μόνο στην θεωρία του Πλάτωνα ενώ οι Ευρωπαίοι στου Αριστοτέλη»
Δημιουργεί μειονέκτημα ή πλεονέκτημα στον Έλληνα αυτό; Άντε βρες άκρη….

Οι τρεις μπροστά στην φωτογραφία ήμαστε η Κυριακή Δούμα (Σύμβουλος εκπαίδευσης Σκανδιναβίας και βαλτικών χωρών – Ελληνική Πρεσβεία) και η συντονίστρια αυτών των σπουδαίων σεμιναρίων, εγώ και ο μακρυμάλλης ο Ιωάννης Κυριακίδης. Ο δε μουσικός, Κώστας Μόσχος, μας μοιράζει τα όργανα που είχε κουβαλήσει μαζί του από την Ελλάδα….

Advertisements

Σχολιάστε »

Δεν υπάρχουν σχόλια.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: